FRIDA nominerade till internationellt branschpris

Prispokal

Det går bra för FAB Media. Nu nomineras varumärket FRIDA till priset “Best Video Publisher for Brands” på Digiday Video Awards för sitt samarbete med Always (Procter & Gamble).

– Det är lysande att vår kreativitet, djupa kunskap om målgruppen och vår förmåga att lyckas med nytänkande i kommersiella samarbeten nu även uppmärksammas internationellt, säger Anders Juhlin, vd på FAB Media i ett pressmeddelande.

Det är samarbetet kring kampanjen #jaggillarmig, som sponsrades av Always #LikeAGirl, som kan leda till vinst i kategorin “Best Video Publisher Partner for Brands”.

Utmärkelsen delas ut till den publicist som gjort den bästa nativekampanjen med syfte att marknadsföra ett varumärke, produkt eller tjänst över flera plattformar. Kampanjen #jaggillarmig togs fram för att stärka självkänslan hos FRIDAs läsare och Always #LikeAGirl gick in som sponsor och backade upp med bland annat nativeartiklar, sponsrade instagraminlägg och pre-rolls på videos. Vinnarna i branschtävlingen Digiday Video Awards koras i London den 6 april.

Du hittar Frida:s samtliga listningar på KIA-index här