DagensPS byter CMS för att skapa en bättre mobilupplevelse

DagensPS byter CMS för att skapa en bättre mobil upplevelse

DagensPS utgår ur redovisningen denna vecka då de byter CMS till ett nyutvecklat mobilt format, de återkommer till KIA-index igen när alla taggar är på plats.

DagensPS har levererat nyhetssammanfattningar till sina cirka 100.000 unika läsare/vecka sedan starten 2004. Nu breddar de siten genom att öka intaget av kurerat innehåll från andra mediapartners (syndikering) och anpassar närvaron i en ny öppen webb.

DagensPS med VD (extern) Henrik Lohk gör ett omtag av siten för att anpassa den efter läsarnas beteende och för att bättre passa morgondagens annonsfinansierade verklighet och utmaningar.

– Engagemanget i DagensPS.se har växt mycket starkt mot jämförbara medieaktörer i branschen det senaste året men det är som bekant utmanande för nyhetsmedia att bygga en digital affär med Native-, Ecom- och Display-produkter på en site som får tre besök i veckan och tre sidvisningar per besök när valutorna är ”låsta” och växelkursen heter ”klick”, säger DagensPS VD Henrik Lohk och fortsätter:

– Detta måste vi ändra på och vi börjar med att byta ut CMS och användargränssnittet för mobilanvändare, som besöker siten under vecka 32. Vi hoppas och tror att vi kan engagera våra läsare både med innehåll och en helt unik användarupplevelse.

– DagensPS kommer INTE att ta betalt av sina läsare då man är en sammanfattande nyhetssajt för affärsfolk, vilket innebär att läsarintäkter inte ingår i tidningens möjliga affärsmodell.

Med start vecka 32 och framåt kommer nytt innehåll från tredje part som gör att våra läsare kan introduceras succesivt under resten av 2017, samt en serie annonsprodukter för Native och Display som av branschorganet IAB:s kallas ”polite” = icke störande för läsaren men värdefulla för annonsören, avslutar Henrik Lohk