Sveriges Annonsörer söker en analytiker till KIA-index

KIA-index

Gillar du att hantera stora datamängder, älskar du siffror och analys samt är duktig på att skriva nyheter om all data som du hanterar varje vecka – då har vi drömjobbet för dig.

Om tjänsten

Sveriges Annonsörer – som driver och äger KIA-index – behöver förstärkning då vi nyligen lanserat populära Poddindex. Du kommer i huvudsak att arbeta med databashantering och publicering av siffror. Du kommer även lägga upp nyheter om statistiken och förändringar varje vecka.

Som analytiker kommer du att arbeta med att löpande publicera siffror och uppdatera informationen. Du kommer även att ha löpande kontakt med alla som publicerar sina siffror hos oss för att uppdatera deras profilsidor med logotyper, kontaktuppgifter och annonsformat.

I rollen som analytiker kommer du bland annat:

  • Hantera olika databaser
  • Importera och granska siffror
  • Publicera siffror och nyheter varje vecka
  • Kontinuerligt uppdatera profilsidor på hemsidan

Om dig

Vi söker en person som är van vid att hantera stora datamängder och har jobbat i olika databaser. Du har god kunskap om webbpublicering samt en bra blick för siffror då arbetet kommer att handla om att granska och analysera samt validera och importera siffror innan publicering. Har du även jobbat med texter ser vi det som en fördel, men det är inget krav.

Viktigt är också att du kan hålla deadline eftersom vi jobbar med satta datum, när siffrorna skall publiceras. För oss är det en självklarhet att du är serviceinriktad och alltid sätter kunden i fokus.

Du rapporterar till chefen för KIA-index. Tjänsten är 50 procent dvs deltid.

Sveriges Annonsörer har idag 13 medarbetare.  Läs gärna mer på annons.se

Frågor om tjänsten samt ansökningar mailas till peter.mackhe@annons.se.  Intervjuer sker löpande.

Om Sveriges Annonsörer  

Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation med närmare 600 medlemsföretag. Våra medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken.