Nouw Medias vd: Vi ville ha ett namn som fungerar utomlands

Magnus KarlssonVarje vecka tar vi pulsen på två spännande sajter eller nätverk som listas på KIA-index i #KIAkollen. Vi har denna gång pratat med Magnus Karlsson, vd på Nouw Media.

Hej Magnus! Vad är bakgrunden till ert namnbyte?

– Det gamla namnet passade helt enkelt inte det vi är idag – en bloggportal med inriktning mot mode, träning och livsstil. Vi ville också ha ett namn som fungerar bra utomlands inför vår kommande satsning på detta.

Stampen är delägare, vilken nytta ger det er att ha en så pass stor aktör bakom er?

– Nouw passar som handen i handsken i Stampens nya paketering MWM – Modern Women Media. En så pass stor sajt som Nouw behöver en organisation som kan hantera detta, det känns verkligen helrätt.

Hur arbetar ni för att skapa ett stort värde för era annonsörer?

– Vi jobbar kontinuerligt med att vara en attraktiv plats att synas på, både rent tekniskt och designmässigt som med intressanta profiler. Vi arbetar nära säljet med att utveckla sajt och annonsformat.

Vilket är det främsta skälet till att ni är listade på KIA-index?

– KIA-index är den plats där de största sajerna finns listade så det känns naturligt att vi ska finnas med.

Mer om Nouw Media
Varje vecka finns Nouw Media listat på KIA-index, via Nouw.com och M.nouw.com.

– Ida Tholcke

Avgransare

Mer från #KIAKOLLEN
Frida förlagschef: Paketlösningar är win!
Mediekompaniets produktägare: Styrkan ligger i relationen med läsarna
Egmonts digitala annonschef: ”Det kul och tryggt att veta att man jobbar med några av branschens bästa”

Gå med i KIA-index du också!
Vill du säkra din plats i internets kommersiella epicenter? Så går du med i KIA-index