Allers försäljningschef: Rörligt och native står högt i kurs hos våra kunder

Varje vecka tar vi pulsen på två spännande sajter eller nätverk som listas på KIA-index i #KIAkollen. Dags att ta en titt på hur Aller Media och dess försäljningschef Klara Grivans arbetar.

Hej Klara! Berätta hur ni arbetar för att skapa effekt på era sajter?

– Vi har väldigt nischade sajter inom framför allt mode, skönhet och hälsa, så för oss är det viktigt att ha en tydlig och konkret dialog innan kampanjstart, så att vi vet att kunden exponeras i rätt kontext. Redan där borgar vi för att ge maximal effekt. Våra ad-ops arbetar sedan dagligen med att optimera kampanjerna. De kreativa lösningar vi erbjuder ger också annonsören stora möjligheter att ta plats och synas, vilket i sig skapar kännedom och nyfikenhet kring dennes varumärken. Kopplar vi dessutom på sociala medier och den virala effekten så blir ett plus ett tre.

Vad händer hos Aller Media under 2015?

– Vi tittar hela tiden på att skapa nya format utifrån vad våra annonsörer eftersöker. Rörligt och native står högt i kurs hos våra kunder och där skräddarsyr vi hela tiden lösningar utifrån respektive kund. Vi håller också på att sjösätta ett e-handelsprojekt där vi ser stora möjligheter att hjälpa våra kunder att driva försäljning i sina egna butiker.

Hur tror du att branschen har utvecklats om tio år?

– Oj, 10 år är en väldigt lång tid i vår bransch så det är svårt att sia om. Men jag tror på att vi kommer konsumera media där vi är, när vi vill, på det sätt som passar oss bäst just då. Att bli inspirerad och informerad 24/7 kommer vara en självklarhet och ske på användarens villkor.

Vad är det största fördelen med att listas på KIA-index, enligt dig?

– Att man syns i en kanal där alla aktörer finns representerade är tveklöst den största USP:en.

 

 

Mer från #KIAKOLLEN

HD-Sydsvenskan: Den lokala förankringen gör oss unika
Egmont: Det är tryggt att jobba med några av branschens bästa
Frida förlagschef: Paketlösningar är win!
Mediekompaniets produktägare: Styrkan ligger i relationen med läsarna
Nouw Medias vd: Vi ville ha ett namn som fungerar utomlands

Gå med i KIA-index du också!
Vill du säkra din plats i internets kommersiella epicenter? Så går du med i KIA-index