Jusektidningens chefredaktör: Vi når ut bra till jurister och kommunikatörer

Varje vecka tar vi pulsen på två spännande sajter eller nätverk som listas på KIA-index i #KIAkollen. Denna vecka har vi frågat Jusektidningens chefredaktör Christina Öst vad som är på gång hos dem.

Hej Christina! Vilka är de främsta fördelarna för annonsörer att synas på er sajt?

– Framför allt att de träffar rätt om de vill nå akademiker mitt i karriären. Det handlar inte sällan om ganska högavlönade tjänstemän, både inom den offentliga sektorn och i näringslivet. Akademiker är dessutom aktiva jobbytare, och vi har en välbesökt platsannonsdel på webben. Alla vet att de når ut bra till jurister via oss, men vi har också många läsare som är ekonomer, systemvetare, personalvetare, kommunikatörer och samhällsvetare.

Vad kommer att hända hos er under 2015?

– Massor! Vi är snart i mål med en stor omgörning av papperstidningen. Från och med nästa nummer byter vi också namn, från ”Jusektidningen” till ”Karriär”. Förändringarna kommer förstås att synas på webbsajten också, med ny logga, nya färger och former. Till hösten har vi fler spännande nyheter som jag kan berätta mer om då.

Vilken är den största fördelen med att finnas med på KIA-index, enligt dig?

– Det är en kvalitetsstämpel, annonsörerna litar på KIA-index.

Mer om Jusektidningen
Varje vecka finns Jusektidningen listat på KIA-index.

 

 

Mer från #KIAKOLLEN

SweClockers säljchef: Vi har ett högt förtroende bland läsarna
Nöjesguidens webbchef: Vi behövs mer än någonsin
HD-Sydsvenskan: Den lokala förankringen gör oss unika

Egmont: Det är tryggt att jobba med några av branschens bästa
Frida förlagschef: Paketlösningar är win!
Mediekompaniets produktägare: Styrkan ligger i relationen med läsarna
Nouw Medias vd: Vi ville ha ett namn som fungerar utomlands

Gå med i KIA-index du också!
Vill du säkra din plats i internets kommersiella epicenter? Så går du med i KIA-index