Tunga namn från Bonnier och Apollo förstärker KIA-index

Eva L Apollo

Eva Lundström från Apollo och Henrik Stangel från Bonnier News får prestigeuppdrag för KIA-index.

Sveriges Annonsörers KIA-index utgörs av en huvudmannagrupp, ett kansli och en regelgrupp, där KIA-index huvudmannagrupp fungerar som en styrelse bestående av representanter från annonsör-, mediebyrå- och mediesidan.

Nu förstärks huvudmannagruppen av två tunga branschaktörer, nämligen Eva Lundström, VP & Nordic Marketing Director på Apollo och Henrik Stangel, Director of Sales & VP på Bonnier News.

Eva Lundström kommenterar sitt nya uppdrag:

– Som officiell valuta för svenska webbplatser är KIA-index först och främst en viktig och objektiv källa för alla som arbetardirekt eller indirekt med annonsköp online. Jag hoppas kunna bidra till att på olika sätt diskutera hur vi kan utveckla mätningar och metoder för ännu större relevans och transparens både geografiskt, demografiskt och tekniskt. Något som känns extra viktigt i en alltmer komplex digital värld, inte minst för oss på kundsidan, säger Eva Lundström.

Huvudmannagruppen hanterar KIA-index strategiska frågor och övergripande beslut. Sedan tidigare ingår Staffan Slörner, vd på Sveriges Mediebyråer, Tobias Hedström, chefsanalytiker på TU, Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer och Tobias Eidem, chef för KIA-index i huvudmannagruppen.

avgransare_-_stycke

Läs mer

Nils Andersson Wimby går med i KIA-index regelgrupp