Nils Andersson Wimby går med i KIA-index regelgrupp

Nils Andersson Wimby bild

Nils Andersson Wimby, Agency Director på Isobar, är det senaste tillskottet i KIA-index regelgrupp. Vi passade på att ställa Nils mot väggen angående den beryktade fejden med KIA-index chef Tobias Eidem och vad som egentligen var sämst 2015.

Vad var det bästa som hände den digitala världen under fjolåret?
– Att man började ta mobilt på allvar, och att det är en nyckel till att prata om hur olika kanaler samverkar. Det har varit allt för mycket silo-tänk mellan kanaler tidigare. 

…vad var det sämsta?
– Att alla hetsar programmatic och retargeting utan att helt fatta vad det handlar om. Att börja jobba med retargeting på ett ansvarsfullt sätt idag är som att ge sig ut och övningsköra när vägarna är fulla av rattfulla biltjuvar. 

Vilket tech-företag önskar du att du startat?
– Oj, svårt. Finns mycket bra så klart, och det är också svårt att definiera vad som är ett tech-företag. Jag måste säga att jag gillar Kiva.org, som har adderat ett crowdfunding-perspektiv och ett socialt filter på välgörenhet. 

Berätta mer om meningsskiljaktigheterna mellan dig och Tobias Eidem!
– Tobias hade fel men han har inte insett det ännu. Alltså är det “remi” ända tills han inser sitt misstag. 

Varför är KIA-index relevant?
– Det är viktigt för annonsörer och byråer att ha så mycket källor till information som möjligt, för att kunna fatta informerade beslut kring marknadsföring. KIA-index är en viktig pusselbit när man skapar sig en bild av de digitala möjligheterna i Sverige. 

avgransare_-_stycke

Läs mer

Det här är KIA-index regelgrupp, huvudmannagrupp och kansli
Tunga namn från Apollo och Bonnier förstärker KIA-index