Expo träffade rätt nyhet under midsommarveckan – ökade med 191 procent

Expo hade en riktigt bra trafikvecka förra veckan. Vi passade på att fråga Daniel Poohl VD, Chefredaktör och ansvarig utgivare om vad som låg bakom ökningen.

Hej Daniel, jag ser att er trafik ökade med 191 procent förra veckan och ni hade 38087 unika webbläsare på er sajt förra veckan. Vilken nyhet var det som låg bakom trafikökningen?

– Det var en välresearchad opinionsartikel som visade på hur nazistisk propaganda sprids av mer respektabla invandringskritiska röster i debatten.

Ni skriver om politiska orättvisor i samhället, var får ni inspiration till nyheterna?

– Vi hämtar in vårt material från källor, dombevakningar, omvärldsbevakning och vår egen research. Men också från alla människor som hör av sig till oss med idéer och tankar på vad vi borde skriva om.

Vi ser att frågor som berör som även är samhällskritiska kan dra bra trafik, tycker ni att andra medier har missat dessa viktiga nyheter?

– Egentligen inte, att politik kan ge klick verkar många ha förstått. Men läsarna är inte dumma. De vill ha mer än bara känslor, jag tror att många också suktar efter att få saker satta i ett sammanhang, att se nya perspektiv.

Kan du ge några heta tips hur man fångar en bra nyhet?

– Egentligen är det ganska enkelt tror jag – ha något eget.

Är du sugen på att läsa tidningen Expo, klicka här