Maximera effekten för dina reklampengar – från räckvidd till konvertering med Erik Modig och John Ekman

Sveriges Annonsörer och KIA-index bjuder på ett spännande frukostseminarium. 

Talarna vid frukostseminariet är de två experterna Erik Modig och John Ekman som kommer att berätta hur du kan maximera effekten i digitala kanaler.

Hur gör man för att skapa den konvertering som man vill ha när man annonserar och hur skall man tänka när det gäller räckvidd?

Är det viktigt att alla skall ha sett ditt budskap?

Erik pratar om vikten av räckvidd samt hur man bygger upp en plan för att nå rätt målgrupp med rätt kommunikation. Det är svårt att skörda försäljningsframgångar om man inte investerat i att så de där varumärkesfröna i huvudet på tillräckligt många kunder.

Räckvidd har varit och är fortfarande nyckeln till att varumärken kan växa och det är handen som matar konverteringsmaskineriet. I dagens digitala mediemix finns det dock utmaningar med att nå många. Dessutom är det lätt att glömma bort räckvidden när vi har fler verktyg än någonsin förr.

Eriks tre take-aways:

– Förståelse och argument varför räckvidd är avgörande för långsiktig tillväxt
– Kunskap om att analysera vad som utgör olika målgrupper och vilken kommunikation som passar när man går från smalt till brett
– Verktyg för att planera hur rätt målgrupp ska nås med rätt kommunikation i rätt kanal

Är det viktigt att dina digitala kanaler konverterar?

John kommer att prata om hur man kombinerar  ”Data + Psykologi + Experiment” och hur man metodiskt arbetar med att förbättra resultatet och utfallet på sin webb när besökarna väl har hittat dit genom olika räckviddskampanjer.

Utifrån data, psykologi och experiment kommer John prata om vikten av att:

– Man måste förstå VAD som händer när kunderna kommer till dig (Data)
– Man måste förstå VARFÖR det händer och varför man beter sig så som man gör (Psykologi)
– Man måste ha information om HUR man jobbar agilt och bevisa sina hypoteser (Experiment)

Om Föreläsarna
Erik Modig är doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholms Center for Consumer Marketing och forskar kring hur konsumentpsykologi kan öka marknadskommunikationens effektivitet. I sin bok Bang for the Buck (Årets marknadsföringsbok 2017) summerar han alla de främsta psykologiska teorierna som förklarar konsumentbeteende och hur de hör samman.

John ”Chief” Ekman grundaren av Conversionista hjälper företag att konvertera bättre för att öka effekten av de digitala besöken. John är även grundare av eventet Cjam.

Om Seminariet
Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för KIA-Index kunder och medlemmar i Sveriges Annonsörer. Vi inleder med frukostmingel 08:45. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:00

Du anmäler dig här