Citypaketet är ett unikt samarbete mellan Sveriges tre största morgontidningar: DN, GP, Sydsvenskan. Allt för att ge dig genvägen till landets mest köpstarka målgrupp, Storstadsmänniskan. Storstadsmänniskan är på många sätt speciell – tjänar mer, handlar mer – och erbjuder extra stor potential. En annars svårfångad målgrupp som lever, jobbar och – framför allt – konsumerar i Sveriges tre storstäder: Stockholm, Göteborg, Malmö. Storstadsmänniskan är en påverkare, men låter sig gärna påverkas av ett medium: sin morgontidning. Oavsett kanal. Med Citypaketet får du annonslösningar för morgontidningarnas samtliga kanaler – print, webb och mobilt.
Då är Citypaketet bäst.
Snabbrörliga konsumtionsvaror? Komplex B2B? Citypaketet passar alla annonsörer – så länge du vill nå dem som är mer högutbildade, mer högavlönade och konsumerar mer än genomsnittssvensken. Kort sagt, Storstadsmänniskan. Storstadsmänniskan har en stark relation till sin morgontidning – i alla kanaler, under hela dygnet. Storstadsmänniskan läser gärna. Ofta. Och länge. Det gör Citypaketet till en extra övertygande kanal för dig som annonsör – av snabbrörliga konsumtionsvaror eller av komplexa budskap. Du kan kommunicera såväl snabbt som på djupet, till hjärta och hjärna, aktivt och interaktivt. Med Citypaketet har du Storstadsmänniskan i din hand … vid frukostbordet, på väg till jobbet, på kontoret och hemma med paddan. Påverka påverkarna! Lär känna Storstadsmänniskan – och se hur effektivt du når just din kun